Hírek Pályázatok

Erasmus+ Franciaország, La Force 2019. december 16-20.

A 2019. augusztusában elnyert Erasmus+ pályázatunk, melynek témája: Robots to collaborate, communicate and share, második találkozására került sor a franciaországi La Force településen, december 16-20. között. Két pedagógus (Tálas Enikő és Tóthné Leiter Júlia) és öt diák (Balogh Dorottya, Galgóczi Zsuzsanna, Pálóczi Imre, Pető Boglárka és Szentmiklósi Dorka) utazhatott el erre az útra, ahol a francia, görög, spanyol, lengyel és cseh partnerekkel együtt ismerkedtünk a robotikával, egymással és a francia mindennapokkal.

Éjszaka egy órakor kelt útra kis csapatunk Ebesről, hogy a budapesti reptérről Münchenen át Toulouse-ba érkezve, majd onnan kisbusszal tovább utazva végül este 17 órára megérkezzünk La Force-ba. A gyerekeknek külön izgalmat jelentett, hogy mindegyikük most repült először.

Az Erasmus+ programban a gyerekek a vendéglátó települések családjainál vannak elszállásolva. Egy másik kultúrát ismernek meg, helyi, néha furcsának tűnő szokásokkal, idegen ételekkel. A gyerekek a családnál töltik az iskolai idő után az estét, éjszakát. A családdal együtt esznek, az ő házukban alszanak és próbálnak kommunikálni velük, beilleszkedni közéjük. A vendéglátó családnak is nagy kihívás ez, hiszen egy ismeretlen gyermeket kell ellátni, megérteni és pótolni számára néhány napig az otthont. De éppen ez a program egyik fontos része, hiszen a másik elfogadása, megértése, önmagunk szokatlan helyzetekben való kipróbálása, az angol nyelv használata, a beilleszkedés, az együttműködés az életben nagyon fontos dolgok.

Kedden, az első közös napon, a befogadó francia gyerekekkel együtt egyenként bemutatkoztunk. A   csoportok bemutatták az iskolájukat és a programra tervezett logójukat is, melyekből közös szavazással választottuk ki, hogy melyiket használjuk ezután. A görög gyerekek átadták a franciáknak a program kabalarobotját, aki minden helyszínre tovább fog vándorolni, így legközelebb hozzánk érkezik, februárban. A délelőtt további részében falusétán vettünk részt. Ragyogó napsütésben tekintettük meg a helyi épületeket, emlékműveket és egy pékségben a bagett készítés rejtelmeibe is bepillantottunk. Délután vegyes összetételű csoportokban játékosan ismerkedtek a gyerekek a helyi iskolával és az itthon elkészített kártyajátékok segítségével, egymás országaival.

Szerdán a robotokról szólt minden. Először egy kisfilm, néhány robot és sok-sok kérdés segítségével, csoportokban, majd közösen meghatározták, hogy mit is jelent a ROBOT szó. Ezután a gyerekek együtt összeszerelték az itthonról vitt robotokat. Ebéd után következett a robotok programozása. Késődélután a legtöbb vendéglátó család elvitte a gyerekeket a közeli Bergerac-ba, ami egy bájos, történelmi kisváros.

Csütörtökön három busszal indult kirándulásra az iskola, a híres Lascaux-i barlang történetének megismerésére. A Lascaux-i barlang az egyik legjelentősebb őskori festett barlang, 15-17 ezer éves rajzokkal. Az eredeti barlangtól mintegy 200 méterre felépített beton épületben alakították ki a látogatható kiállítási egységet, megőrizve a barlang formáját és festményeinek elrendezését is. Így is nagyon érdekes volt az interaktív kiállítás, a barlangmásolat és egy 3D-s film megtekintése. Az iskolába estére értünk vissza, ahol a szülőkkel együtt egy búcsúestén vettünk részt. Volt közös éneklés, vetélkedő és megvendégelés.

Pénteken Toulouse-ba utaztunk, majd Frankfurton át érkeztünk meg a budapesti repülőtérre, s onnan kisbusszal Ebesre a késő esti órákban.

Röviden így lehet összefoglalni ezt a néhány napot, de mindannyiunknak ennél sokkal több élmény és tapasztalat került a birtokába. Hálásak vagyunk, hogy részesei lehettünk ennek az utazásnak! Köszönjük Erasmus+!

A képre kattintva galéria nyílik.