Hírek

Beszámoló az EFOP 3.2.3. pályázathoz kapcsolódó Digitális történetmesélés az oktatásban LEGO eszközökkel című továbbképzésről

Az iskolánkban megvalósuló EFOP 3.2.3. pályázathoz kapcsolódóan a Digitális történetmesélés az oktatásban a LEGO eszközök segítségével című online továbbképzésen vettünk részt kollégáimmal. (Csiháné Pálinkás Krisztina, Érckövi Katalin, Subáné Kiss Gyöngyi, Tamássy Zoltán és Zakar Csilla) A képzést az Eszterházy Károly Egyetem dékánhelyettese, az Informatika Kar Digitálistechnológia Intézet tanára, Lengyelné Dr. Molnár Tünde tartotta. Megismerkedtünk a digitális történetmesélés jelentőségével: napjainkban csökken az olvasási kedv, viszont a gyerekek egyre több időt töltenek a számítógép előtt. Hogyan lehetne az informatikát az olvasás szolgálatába állítani? Erre alkalmas a digitális történetmesélés.

Az elmélet után a gyakorlatban folytattuk. Két konzultáció között háromfős csoportokban olyan házi feladatokat kaptunk, amikben történeteket kellett LEGO-ból megépíteni és elő is adni. A LEGO cég ugyanis kifejlesztett egy oktató szettet, ami egy 1144 elemből álló LEGO készlet. Iskolánk a pályázat során három ilyen szettet kapott, hogy a gyerekek megépítsék azokat a  történeteket, szituációkat, amelyekről tanulnak, ezáltal fejlődjön az együttműködési és a kommunikációs készségük, szövegértési és nyelvi készségeik. A fiúk – lányok által egyaránt imádott legózás nagyon motiváló a tanulás során.

A képzésen elsajátítottuk a Story Visualizer Software használatát is, amelyet ugyancsak a LEGO cég fejlesztett ki. Ezzel a programmal képregény készíthető úgy, hogy a LEGO figurákat és megépített helyszíneket lefotózzuk és a képeket beillesztjük egy-egy képregénykockába. Mivel gyerekeknek készült, nagyon egyszerűen letölthető és élvezetesen lehet vele képregényt szerkeszteni, akár saját fotó, akár beépített háttérképek segítségével. Lehet képernyőképet hozzáadni, tehát akár még mi magunk is szerepelhetünk a sztoriban, szerkeszthetünk szövegbuborékot, beadhatunk objektumokat, effekteket. Ezzel már a digitális készségeket fejlesztjük.

A LEGO illetve a DUPLO kockák nemcsak a beszédkészség fejlesztésére alkalmasak, hanem használhatók a szókincs gyakorlására, akár még az online oktatás ideje alatt is, hiszen mindenkinél akad otthon LEGO és a gyerekek észre sem veszik, hogy tanulnak. A két tanítási nyelvű oktatásban is bővítheti a játékok palettáját, hiszen azért, hogy a gyerekek minél könnyebben, az anyanyelv elsajátításához hasonló módszerekkel tanulhassák az idegen nyelvet, a szerepjátékok, utánzó játékok nagyon hasznosak, erre végre itt az imádott LEGO is!

                                                                                               Kathiné Sárkány Noémi

tanító

spinner-hazi-1epitkezespokos-sztori

szechenyi_2020

Download PDF