Hírek

Testvérvárosunkban, Polickán jártunk

2022. június 5. és 11. között újra lehetőségünk volt ellátogatni Csehországba. Iskolánk 41 tanulója ismerhette meg testvériskolánkat Polickán, ahol lassan 25 éve fogadják sok szeretettel és programokban gazdag élményekkel a magyar gyerekeket.

A hétfői esős, borús időjárás nem szegte kedvünket, hiszen a svojanovi várban érdekes (rém)történetekkel, a kínzókamra eszközeinek bemutatásával, különböző fegyverekkel és számos papírból készült vármakettekkel tették színessé a napunkat. Délután gyönyörű napsütésben gyalog túráztunk a 700 éves hárshoz és az Ujjak nevű sziklacsoporthoz. Mind eközben elkezdődött a hét izgalmas és kihagyhatatlan tábori játéka, a gyilkosos játék. Kedden délelőtt az iskolai tanórák és a polgármesteri hivatalban tett látogatásunk után délután továbbra is elkísért minket az eső egy újabb túránkra, a város melletti kis tóhoz. Itt saját magunk süthettük meg a jól megérdemelt kolbászkákat. A hét csúcspontja a szerdai kirándulásunk volt Prágába. A gyerekek egyik kedvenc programja lett, hiszen ebben a gyönyörű városban megnézhettük belülről is Csehország legfontosabb templomát, a Szent Vitus Székesegyházat. Ezután kitűnő helyről szemlélhettük végig az őrségváltást, átsétáltunk a nyüzsgő Károly hídon, megcsodáltuk az Óvárosi téren az Orloj óraművet és kalandoztunk a Vencel téren is. A hetet a csütörtöki cseh-magyar sportmérkőzésekkel folytattuk. A többnyire döntetlen meccseket, egy nagyon jó hangulatú esti diszkóval zártuk a tornateremben, ahol lehetőségünk volt kipróbálni a hatalmas mászófalat is. Pénteken délelőtt ellátogattunk Litomysl városába, ahol sajnos egy kulturális program okán nem tudtunk bemenni a várba, de kárpótolt érte a mellette álló gyönyörű templom, a parkban tett séta és egy kis fagylalt. Délután elérkezett a várva várt szabadidős program is, ahol a gyerekek maguk fedezhették fel Policka városát.

Szombaton kora reggel indultunk haza, de a látványosságok sora még itt nem ért véget. A tanulók másik kedvenc helyszínével ért véget a kirándulásunk, a Brno városától északra fekvő Punkva-barlanggal. Az ország egyik legérdekesebb, legnépszerűbb cseppkőbarlangjában tett sétánk és csónakázásunk káprázatos zárója volt ennek a hétnek.

Kissé fáradtan, de csodálatos emlékekkel, rengeteg jókedvvel és új barátságokkal érkeztünk meg Ebesre. Ez úton is köszönjük Ebes és Policka önkormányzatának, hogy a részesei lehettünk ennek a fantasztikus élménynek, valamint Nagyné Júlia néninek, aki fáradhatatlanul szervezte a programokat és kísért minket végig az utazás alatt.

Kísérő pedagógusok: Subáné Kiss Gyöngyi, Nagy Anita, Varga Fruzsina és Kissné Lantos Éva