Hírek

Magyar történelmi és kultúrális kincsek nyomában jártunk Horvátországban

Május 25-29. között 32 tanulónkkal a Határtalanul! pályázat keretei között (pályázati azonosító: HAT-KP-1-2021/1-000726) öt felejthetetlen napot töltöttünk Horvátországban.

Az első két napon a Drávaköz és a Szerémség magyarlakta területeit barangoltuk be. A Várdaróci tájházban iskolamúzeumot tekinthettünk meg, régi népi játékokat próbálhattunk ki és megismerkedtünk a “Kakasütés” hagyományával. A Kopácsi Réten, a Duna és a Dráva találkozásánál megtanultuk, hogy a szúnyog horvátul komarac és kellemes sétát tettünk a mocsaras területen átívelő pallókon. Eszéken felkerestük a Szent Péter és Pál Nagytemplomot a főtéren, az óvárost, a várat, a Ferences rendiek udvarában a bombatölcsérekből és puskahüvelyekből állított Krisztus feszületet, és a Dráva partján sétáltunk. Újlakon megnéztük a várat és a mellette álló ferences templomot, ahol Kapisztrán Szent János síremléke áll. Vukováron és Ovcarán felkerestük a délszláv háború ma is látható nyomait és megemlékeztünk a háború áldozatairól.

Harmadik napon elbúcsúztunk pélmonostori házigazdáinktól és elindultunk Zágrábba. Horvátország fővárosa gazdag látnivalókban. A kirándulásunk során megtekintettük a Szent Márk téren álló templomot, melynek tetőcserepei Horvátország és Zágráb címereit mintázzák. Másik történelmi központ a zágrábi katedrális, ahol Szent László palástját őrzik.

Utunkat folytatva megérkeztünk a csodálatos Adriai – tenger partján lévő szállásunkra, melynek ablakaiból a A Krk-szigetre vezető krki híd impozáns látványt nyújtott.  A jó időt kihasználva a buszról leszállva máris egy hajón találtuk magunkat. A kellemes hajóút mindannyiónkat elvarázsolt.

Negyedik nap Fiuméba, Horvátország legnagyobb kikötővárosába látogattunk. Trsat várából csodálatos látvány tárult elénk. Az erődítményből Fiume városába a legrövidebb út az 561 lépcsőfokból álló trsati lépcsőn vezetett. A Horvát Nemzeti Színház épülete, valamint a piac mellett elhaladva a kikötőbe értünk, ahol megálltunk egy pillanatra Baross Gábor emléktáblája előtt, kinek nevéhez fűződik Fiume tengeri kikötőjének kiépítése. Az óvárosban a városi óratorony alatt volt a találkozóhelyünk, miután megtekintettük az óvárost uraló – a város védőszentjének tiszteletére szentelt –  Szent Vitus dóm épületét.

Végül az ötödik napon hazafelé vettük az irányt, feltöltődve életre szóló emlékekkel, érdekes történelmi és földrajzi ismeretekkel.

Kísérő pedagógusok: Tálas Enikő, Subáné Kiss Gyöngyi, Karacs Judit és Kissné Lantos Éva

Köszönjük ezt a páratlan lehetőséget!

A programról készült szöveges, képes beszámoló