EGYA Hírek

Városnézés Kassán, élményfürdőzés itthon

Az 2021-2022-es tanév lezárását a szokásokhoz híven az Alapítványi kirándulással tettük teljessé a gyerekek számára. Az idei évben a 49 diák, egész éves kimagasló tanulmányi-, közösségi-, sport és művészeti teljesítményének jutalmaként vehetett részt a eseményen. Utunk ebben az évben Kassa történelmi belvárosába és Miskolctapolca egyik, nemrégiben épült élményfürdőjébe vezetett.   A kísérők között üdvözölhettük új kuratóriumi tagunkat Morvai Gábor jegyző urat, aki az első perctől kezdve otthonosan mozgott a gyerekek között, és kimagasló alakja volt kis csapatunknak.

A korai indulást feledtette a kellemes utazás a modern légkondicionált buszon, és így még az sem okozott problémát, hogy egy kicsit hosszabbra nyúlt az út első része. A határon minden nehézség nélkül keltünk át és egy rövid szlovákiai szakasz után meg is érkeztünk a Felvidék központjának számító, magyar történelemi emlékekben rendkívül gazdag nagyvárosba, Kassára.

A kirándulás szlovák szakaszán Zsolti tanárbácsi volt nagy segítségünkre, aki mivel közel a határhoz Szikszón született és nevelkedett, számos alkalommal járt itt és jól ismeri a helyi nevezetességeket.  A szépen felújított belvárosban tett rövid séta után jutottunk el a kassai Szent Erzsébet-dómhoz, amelynek gazdagon díszített kapui, tornyai, aranyozott oltárokkal és gyönyörű üvegablakokkal gazdag tágas belső tere is lenyűgöző látványt nyújtott.

II. Rákóczi Ferenc fejedelem több szálon is kötődik a városhoz. Egykori törökországi házát, az ún. Rodostói-házat is felépítették a városfal mellett, amelyet szintén meglátogattunk.

Kassai látogatásunk zárásaként, a hirtelen jött kánikulai melegben jólesett megpihenni a székesegyház melletti parkban, ahol egy igazi zenélő szökőkutat is megcsodálhattunk.

A tanulságos délelőtti programokat követően kis csapatunk a délutánt a miskolctapolcai Ellipsum Élményfürdőben töltötte. A rövid ebéd után a gyerekek kedvükre csúszdázhattak, kipróbálhatták a különböző élményelemeket, és a szabadban is fürödhettek, napozhattak.

Hazafele úton most sem hiányozhattak a szokásos programelemek: a gyerekek körbe adták a papír, amelyre a visszajelzéseket írták, valamint a rövid taps és ováció is megvolt, amivel köszönetet mondtunk mindazoknak, akik lehetővé tették ezt a mai élményteli napot.

Végezetül álljon itt néhány mondat a gyerekek visszajelzéseiből:

• „Nekem Kassán a városlátogatásból az tetszett a legjobban, amikor a templomban voltunk és a fürdő is nagyon jó volt.”
  • „Én mindent élveztem bár a legjobb a fürdő volt.”
  • „Kassa nagyon tetszett, azon belül a park és a templom, de a fürdő volt a legjobb.”
  • „Jó volt a csúszdázás és a hossza is szép volt.”
  • „A meleg és a napsütés ellenére is Kassa városa volt a legélménydúsabb.”