Iskolánk immár hatodik alkalommal csatlakozott a digitális pedagógia legnagyobb hazai eseményéhez, a Digitális Témahéthez. A témahét projektgazdája az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a program szakmai partnere a Digitális Pedagógiai és Módszertani Központ.
A digitális oktatás kereteiben a digitális eszközök használata mindennapos gyakorlattá vált minden tanulónk és minden pedagógusunk számára. A Digitális Témahéten előtérbe kerül a digitális eszközökkel támogatott projektpedagógia. Négy projektet valósítottunk meg:
- A víz világnapja alsósok számára
- A víz világnapja felsősök számára
- Az 1848-49-es szabadságharc nagyjai
- A tavasz
A víz világnapját minden év március 22-én ünnepeljük meg. Az idén digitálisan valósítottunk meg vízzel kapcsolatos játékok, online feladatok segítségével. Az alsósok matematika, rajz, technika és angol, a felsősök kémia, földrajz és természettudományi gyakorlatok órákon. A Könyvtár Classroomba vízzel kapcsolatos letölthető olvasnivalókat és interaktív feladatokat töltöttünk fel.
Az ötödikesek és a másodikosok az 1848-49-es forradalom és szabadságharc nagyjaival foglalkoztak. Az online énekórán népdalokat énekeltek, irodalom órán interaktív feladatokat végeztek, digitális kultúra órán pedig prezentációt készítettek ebben a témában.
A harmadikosok a Tavasz témakört dolgozták fel informatika és matematika órákon. Virtuális sétát tettek a Magyar Természettudományi Múzeumban. Megtekintették a “Mi nyílik ilyenkor? Mi mászkál odakint?” című kiállítást. Információkat kerestek az interneten a citromlepkéről és tavaszi képet készítettek a Paint alkalmazással.
A héten több órán kiemelten foglalkoztunk a biztonságos internethasználattal, és tájékoztató anyagokat töltöttünk fel az informatika classroomokba.
A digitális technológia a mindennapi életünk részévé vált. A digitális írástudás, a tudatos információkeresés és -kezelés, a biztonságos internethasználat fejlesztése pedig iskolánk egyik kiemelt célja. Ehhez járultak hozzá Digitális Témahét eseményei.