Hírek

Kiemelkedő teljesítményű iskola

Tisztelt Szülők!

Kedves Partnereink!

Már korábban elkészült a 2017. évi Országos kompetenciamérések fenntartói, intézményi és telephelyi szintű eredményeinek elemzése, amelynek sikeréről már beszámoltunk (itt). Elvégeztük mi is az eredmények elemzését, amelynek összefoglalója itt olvasható.

Az Oktatási Hivatal 2015 óta közli azoknak az intézményeknek a listáját, ahol a kompetenciamérés eredményei alapján az átlagosnál nagyobb a pedagógiai munka fejlesztő hatása.

Ezek azok az intézmények, amelyek jobb eredményeket érnek el a diákokkal, mint az a gyerekek korábbi eredményei alapján várható lenne és az átlagosnál nagyobb mértékben fejlesztik a diákok képességeit – azokét is, akik korábbi eredményeik vagy családi hátterük miatt hátrányból indulnak.

A hatodikosok és a nyolcadikosok minden év májusában kitöltik a szövegértési és matematikai kompetenciáikat tesztelő feladatsort, abból pedig nemcsak az derül ki, hogy egy diák meg tudja-e oldani az életszerű matekpéldákat vagy megfelelően tudja-e értelmezni a különböző szövegrészleteket. Az adott évi eredményét össze lehet hasonlítani a két évvel korábbi pontszámával, így meg lehet nézni, hogy egy nyolcadikos kompetenciáig mennyit fejlődtek hatodikos kora óta.

Egy általános iskola teljesítményét, a tantestület munkájának minőségét valójában az jellemzi a legjobban, hogy az ott dolgozó pedagógusok milyen társadalmi helyzetű, milyen előzetes tudással rendelkező diákokkal érték el az adott átlagpontszámot. „Erős az összefüggés a tanulók előzetes tudása, azaz a korábbi mérési eredményei és a várható teljesítménye között. A korábbi mérési eredményekből „megjósolható”, pontosabban megbecsülhető a gyerekek későbbi teljesítménye” – írja a hivatal.

Iskolánk a 2016-2017-es tanév országos kompetenciamérés elemzése alapján idén bekerült a Oktatási Hivatal által összeállított a “kiemelkedő teljesítményű és leghatékonyabban fejlesztő általános iskolák” 180 intézményét tartalmazó listájára!

Gratulálok a diákoknak és a pedagógusoknak a remek eredményhez!

 

Szűcs Norbert

intézményvezető

Download PDF