Hírek

EFOP 3.2.3 Szemléletformáló kampány a digitális pedagógia bevezetéséről

Tisztelt Szülők és Diákok!

 

Korábban beszámoltunk róla, hogy 2018. szeptember 01-től a Berettyóújfalui Tankerületi Központ 3 intézménye: az Ebesi Arany János Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános és Alapfokú Művészeti Iskola, a Thököly Imre Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és a Hőgyes Endre Gimnázium sikeresen pályázott az EFOP 3.2.3-17-2017-00003 Digitális oktatás fejlesztése a köznevelésben pályázatra.

Az elsődleges pedagógiai cél a tanulást-tanítást támogató digitális kompetenciák fejlesztését támogató eszközöknek és módszereknek széles körben történő megismertetése és alkalmazása, a digitális pedagógiai eszköz és módszer implementálása és tanítási-tanulási gyakorlatba történő beépítése több érdeklődési területet érintve.

Ennek egyik elengedhetetlen feltétele a pedagógiai módszertani kultúra megújítása, melynek lehetséges eszköze a problémaközpontú tanítás, vagy a cselekvésből kiinduló gondolkodásra nevelés, a felfedeztető tanítás-tanulás, a megértésen és tevékenységen alapuló fejlesztés.

Emellett a kulcskompetenciákat a kötelező oktatás illetve képzés időszaka alatt kell elsajátítani. A későbbiekben, az egész életen át tartó tanulás során mindenféle tanulás alapját ezek a kompetenciák képezik. A hangsúly inkább a folyamaton, mint annak kimenetén van, azaz inkább a tevékenységen, mint az ismereteken. Ennek részét képezi a bevont pedagógusok akkreditált képzése a módszertanban, digitális tananyagok, tanári segédanyagok készítése, adaptálása és alkalmazása és állandó szakmai támogatás, mentorálás biztosítása és fenntartása együttműködésben a szakmai közreműködő szervekkel.

A szövegértés fejlesztésének támogatása területén az oktató munkában a LEGO® StoryStarter csomag alkalmazásával, a matematikai kompetencia fejlesztésének támogatása területén az oktató munkában a GEOMATECH Interaktív, digitális matematikai feladat- és tananyagrendszer középiskolások számára, a természettudományos megismerés támogatása területén a GEOMATECH – Interaktív, digitális természettudományi feladat- és tananyagrendszer középiskolások számára módszertani csomaggal kerül bevezetésre az új módszertan.

Pedagógusok előkészítő feladatai:

  • a tanulók tájékoztatása a digitális oktatási rend bevezetésével járó a szabályokról, elvárásokról
  • a Google Classroom felület használatának begyakorlása
  • a pedagógusok minden óra után erre a felületre töltik fel az órai vázlatot/ppt-t/feladatokat és ezen a felületen kérik be a házi feladatokat, otthon végzett feladatokat
  • a tanítási órákon a pedagógus rendszeresen használják az online felületeket, feladatkészítőket, hogy a tanulók, azok használatában is jártasságot szerezzenek
  • a tanítási óra menetének része lesz a laptop/telefon használata, hogy kiderüljön, a tanuló tudja-e használni a felületet (be tud-e lépni, fel tud-e tölteni feladatokat, meg tud-e nyitni dokumentumokat)

Osztályfőnökök feladatai:

  • az osztályfőnökök felmérik, hogy a diákok rendelkeznek-e a szükséges eszközökkel, internettel, ha ismételten digitális oktatási rend bevezetésére kerülne sor
  • a tanulókat és a szülőket folyamatos tájékoztatják a járványügyi előírásokról
  • a szülőkkel történő kapcsolattartás érdekében online csoportokat hoznak létre, összeírják az e-mailcímeket, telefonszámokat, a Kréta felületen rendszeresen tájékoztatják a szülőket

A digitális oktatás működtetése:

  1. a pedagógusok osztálycsoportokat szerveznek a Google Classroomon
  2. A bevont osztályok esetében a tanórákon digitális tartalmú tananyagfeldolgozás történik
  3. A digitális tartalom segíti a tananyag feldolgozását
  4. A digitális felületek használatáról a szülők tájékoztatása a Kréta felületen keresztül történik
  5. Az IKT alapú szemléletet tovább erősítjük és aktualizáljuk az akkreditált képzések megvalósításával.
  6. A projektbe bevont pedagógusok vonatkozásában az adott csomaghoz illeszkedő pedagógusképzés, -továbbképzés vagy felkészítés elvégzése kötelező. A képzés, továbbképzés vagy felkészítés kialakításánál elsődleges szempont, hogy illeszkednie kell a kiválasztott digitális pedagógiai-módszertani csomagok eszközeihez és a meghatározott pedagógiai célokhoz. A képzések/felkészítések óraszámának legfeljebb 50%-a lehet kontaktóra, a többit e-learning környezetben valósítjuk meg.
  7. A fejlesztési cél megvalósításához szükséges, hogy a célcsoport minden tagját, a bevont pedagógusokat és diákokat is, illetve a kiszolgáló helyiségeket, tantermeket is felszereljük a szükséges eszközállománnyal. Beszerzésre kerülő eszközök:
  • 4 db Lego StoryStarter csomag
  • 2 db Lego Mindstorm
  • 32 db Tablet tokkal
  • 1 db tablettároló szekrény
  • 2 db 3D nyomtató
  • 6 db Notebook
  • 2 db interaktív kijelző
  • 4 db PC

Ebes, 2018. szeptember 15.

Szűcs Norbert

inézményvezető

szechenyi_2020

Download PDF