Tisztelt Érdeklődők!
A RRF-1.0.0-2021-00003 azonosító számú projekt célja a Magyarország Helyreállítási és Alkalmazkodási Tervének megvalósításához szükséges előkészítési tevékenységek végrehajtása, amelynek keretében megtörténik:
- a Projektben részt vevő iskolák és pedagógusok kiválasztásának előkészítése;
- a digitális transzformációba bevont pedagógusok első csoportja digitális kompetenciájának felmérése, IKT-módszertani felkészültségének feltérképezése;
- száz fő mentor kiválasztása;
- a képzések, valamint a digitális tartalomfejlesztés és ennek részeként a Nemzeti Köznevelési Portál feladatra való felkészítésének előkészítése;
- a Projekt megvalósításhoz szükséges szakértelem feltárása, bevonásának ütemezése;
- a Projekt megvalósíthatósági tanulmányának, valamint további alapdokumentumainak összeállítása;
- egyéb horizontális támogató tevékenységek megvalósítása;
- a kötelező nyilvánossággal kapcsolatos feladatok végrehajtása.
Iskolánkból Szűcs Norbert pályázott a mentorok kiválasztására és – a Bíráló Bizottság javaslatára – bekerült azon kiválasztott 100 pedagógus közzé, akik az Oktatási Hivatal megbízásából részt vesznek a Projekt megvalósításában, mint Digitális Mentor.
Magyarország Helyreállítási és Alkalmazkodási Tervének egyik komponense a „Demográfia és köznevelés” terület, amelynek keretében megvalósul a „Digitális oktatási megoldások beépítése a mindennapi nevelés-oktatási gyakorlatba” című beruházás.
A Beruházás vállalása a pedagógusok ösztönzése a digitális oktatási eszközök és módszerek gyakorlati alkalmazására, valamint digitális tartalom- és módszertani fejlesztések végrehajtása és elterjesztése. Többek között harmincezer pedagógus vesz részt az Oktatási Hivatal által szervezett, a digitális oktatási eszközök és módszertanok pedagógiai alkalmazását támogató, ösztönző programokon, és emellett megvalósul a Nemzeti Köznevelési Portál tananyagainak, tartalmainak bővítése, korszerűsítése.
A Beruházás vállalása 560 000 db tanulói és 55 000 db pedagógus számára használatra átadott IKT eszközök (notebookok) beszerzése! Ezért annak érdekében, hogy megfelelő színvonalú digitális infrastruktúra álljon rendelkezésre, a köznevelési intézményekben az 5. évfolyamtól, illetve a 9. évfolyamtól kezdődően felmenő rendszerben kívánnak olyan számítógépparkot (notebook) kialakítani, amely eszközök a tanulók közvetlen használatába adhatók 2022-től! Ezzel a tanulók a tanórákon és a tanórán kívül otthon is (akár iskolai szünet alatt) kihasználhatják a digitális pedagógia, a digitális tanulás előnyeit.