Hírek

Kiemelkedő eredmény a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók arányának csökkentése terén

Tisztelt Szülők!

Korábban beszámoltunk róla, hogy iskolánk az elmúlt három évben részt vett az EFOP-3.1.5-16 kódszámú “A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása” című pályázaton.

A projekt a keretében a Debreceni Pedagógiai Oktatási Központtal még szorosabb szakmai együttműködés valósult meg. A projekt során intézményi szinten megvalósuló fejlesztésekhez kapcsolódóan intézményi szintű helyzetfeltárások és helyzetelemzések készítése volt a feladatunk.

Örömteli hír, hogy a projektben mintaiskolaként szerepeltünk és a megye iskoláinak bemutathattuk, hogy mi hogyan érünk el sikereket.

2019/2020. tanév II. félévi, lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók aránya intézményi szinten: 180 főből csupán 5 fő (2,8 %)!

Debreceni Pedagógiai Oktatási Központ értékelése szerint a 2019/2020. tanév II. félévére vonatkozóan az intézményben a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók száma, aránya továbbra is csökken. A tanulók száma további intézményi intézkedések tervezését nem indokolja. A feladatellátási helyhez rögzített intézményi beavatkozások alkalmasak az adatokban mutatkozó veszélyeztetettségi tényezők további enyhítésére. A feladatellátási hely pedagógusai szakmai rendezvényere rendszeresen jelentkeznek, azokon részt vesznek. Az aktuális igényfelmérés alapján pedagógiai-szakmai szolgáltatás mellett szaktanácsadó segítséget is igényeltek. Az EFOP-3.1.5. „A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása” című kiemelt projekt zárásához kapcsolódóan a feladatellátási hely elkészítette az intézményi alapdokumentumok, köztük a Pedagógiai Program módosítását, hangsúlyozva az iskolai lemorzsolódást megelőző támogatást, s elvégezte a módosításokkal egybeszerkesztett Pedagógiai Program jogszabály által előírt véleményeztetését, valamint elfogadtatását. Az intézmény az Oktatási Hivatal bázisintézményeként aktívan együttműködik a Debreceni Pedagógiai
Oktatási Központtal a korszerű pedagógiai módszerek, jó gyakorlatok széleskörű átadásában.

Kiemelkedő eredményünket az alábbi grafikon is alátámasztja, miszerint az elmúlt években az országos, a megyei, a megyei általános iskolák, a járás és a járási általános iskoláknál is szinte minden évben kevesebb tanulónk volt, aki a lemorzsolódásban veszélyeztetettként érintett lett volna.

Gratulálok a gyerekeknek és a pedagógusoknak.

tanulok-aranya

Szűcs Norbert

intézményvezető

 

 

Download PDF